Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
MENÜ

Revell Gift Set 80th anniversary Battle of Britain 1:72 (5691)

Méretarány: 1:72
Cikkszám: 05691_R
  • Alkatrészek száma: 222 db
  • Méretarány: 1:72
  • Nehézségi szint: 5
Elérhetőség: Külső raktáron
Várható szállítás: 2022. december 08.
Szállítási díj: 1.190 Ft
Gyártó: Revell

Leírás

A Junkers Ju-87 Stuka (a Sturzkampfflugzeug, azaz zuhanóbombázó rövidítése) egy német egyhajtóműves zuhanóbombázó volt, klasszikus farokszárnnyal, fordított sirályszárny-konfigurációjú szárnyakkal és teljesen fémből készült. A Ju-87-es a Luftwaffe egyik leghíresebb repülőgépe, a Me-109-es mellett a hatalom szimbóluma. A háború kezdetén (1939-1941) a Blitzkrieg szimbólumává vált, gyakran pánikot keltve az ellenséges katonák körében a búvárrepülés során különleges hangot produkáló akusztikus szirénák (az úgynevezett jerikói trombiták) felszerelésével. A gép megalkotója Hermann Pohlmann volt, az első Ju-87-es 1935-ben emelkedett a levegőbe, két évvel később került gyártásba. A spanyol polgárháború alatt, anélkül, hogy a levegőben komolyabb ellenséggel találkozott volna, bizonyítani tudta hatékonyságát azokban a feladatokban, amelyekre létrehozták. Mivel képes volt nagyon meredeken merülni, miközben viszonylag alacsony sebességet tartott, nagyon magas bombázási hatékonyságot ért el. A Stuka baljós hírneve a lengyelországi, hollandiai, franciaországi, görögországi és krétai hadműveletek során igazolódott. Az angliai csata során azonban a lassú, rögzített futóművű Stukákat a RAF lemészárolta, ezért a kevésbé jól védett célpontok megtámadására küldték őket. A keleti fronton a Ju-87-es elsősorban közeli támogató repülőgépként és kiváló harckocsi-romboló gépként játszott szerepet. Hans Ulrich Rudel, a Luftwaffe legtöbb kitüntetéssel rendelkező pilótája 519 megsemmisített szovjet tankot számolt össze a számláján. A háború alatt a Ju-87-es gyártását többször felfüggesztették, de mindig szükségesnek találták a gyártás folytatását, mivel nem volt más repülőgép, amely méltó módon helyettesíthette volna. A háború során a Ju-87-esnek több változata és alváltozata is készült. Az első sorozatgyártású a Ju-87 B (Berta) volt. A Jumo 211-es motor két változata hajtotta, 1000 LE vagy 1200 LE teljesítménnyel. A szárazföldi műveletekhez búvárbombázó feladatkörét látta el. A Ju-87R-t (Richard) viszont tengeri célpontok elleni támadásokra alakították át. Nagyobb hatótávolsággal rendelkezett, mint a B változat, de valamivel lassabb volt. A legszélesebb körben gyártott és leggyakrabban módosított változat a D változat (Dora) volt. A Jumo 211-es motor új változatai 1420 és 1500 lóerősek voltak. A Ju-87D-t mindenekelőtt az elődöknél jobb páncélzat jellemezte. A Ju 87 utolsó, széles körben gyártott változata a G-modell (Gustav) volt, amely támadógépként és harckocsi-romboló gépként is szolgált, és 1943 elején került a vonalas egységekhez. Ennek a változatnak a fő fegyverzete két Bordkanone BK 3,7 kaliberű 37 mm-es ágyú volt, amelyeket a szárnyak alatti tálcákba szereltek. A Ju-87G páncélzatát is továbbfejlesztették. Az egész háború alatt a Ju-87-es összes változatából mintegy 5900 darab készült. Műszaki adatok (Ju-87B változat): hossz: 11m, szárnyfesztávolság: 13,8m, magasság: 4,23m, maximális sebesség: 390km/h, maximális hatótávolság: 500km, maximális magasság: 8200m, fegyverzet: fix - 3 géppuska cal.7.92mm, függesztett - akár 450 kg bomba. A Supermarine Spitfire valószínűleg a második világháború leghíresebb brit vadászgépe. Teljesen fémből készült, alacsony szárnyú gép volt, jellegzetes ellipszis alakú szárnyakkal, klasszikus farokszárnnyal és behúzható futóművel. A prototípust 1936. március 5-én bocsátották vízre. A Spitfire a háború alatt a RAF elsődleges repülőgépének bizonyult, és utána is sikeresen teljesített, 10 évig gyártásban maradt. A Spitfire története R. J. Mitchell, a Supermarine cég főtervezőjének kreálmányi asztalán kezdődött. Az első Spitfire-ek 1938-ban léptek be a RAF-hoz, de mire 1940 nyarán megkezdődött a brit csata, már 19 századnyi modern vadászgép állt a repülőtereken - a valamivel régebbi Hurricane-nel együtt 600 gép védte a szigeteket. A háború előrehaladtával a Spitfire mindenütt szolgálatot teljesített, ahol a RAF működött - a Távol-Keleten, Észak-Afrikában és Olaszországban, a normandiai partraszállás és a franciaországi harcok során, végül pedig 1945-ben a németországi hadműveletek során. Sok brit számára a második világháborúban aratott győzelem szimbólumává vált. Ez a nagyszerű gép legalább egy tucat gyártási változatot élt meg. Ezek közül a legfontosabbak közé tartozott az első sorozatgyártású Spitfire Mk.I, amelyet a Rolls-Royce Merlin II 1030 lóerős motorja hajtott. Elsősorban ez a gép volt az, amely olyan kiemelkedő jelet hagyott maga után az angliai csatában. Ennek a modellnek számos alváltozatát dolgozták ki, többek között a következőket PR Mk IA (felderítő változat) vagy PR.IG (fegyveres felderítő változat). Egy másik érdekes változat volt a Spitfire Mk.V, amely 1440 lóerős Rolls-Royce Merlin 45 motorral rendelkezett.

Paraméterek

Anyaga Műanyag
Kategória Harci-repülők
Festést - ragasztást igényel Igen
Alkatrészek száma 222 db
Nehézségi szint 5

Vélemények

Erről a termékről még nem érkezett vélemény.
Írja meg véleményét!

Miért tőlünk vásárolj?

Villámgyors kiszállítás! Készleten lévő terméknél akár 1nap!
Hivatalos Magyar garancia! Minden termékre!
Biztonság és kényelmes Hitelesített online fizetés!
Hűségpont! Minden termékre!