Leírás
2048-at írunk. Új gazdasági háború dúl. A ritkaföldfémek kulcsfontosságú szerephez jutottak az új, fejlettebb gépek építése során, és ezért az egész világon meghatározó gazdasági tényezővé váltak.
A legújabb tengeralattjáró-prototípusokat magáncégek fegyverzik fel, hogy az óceán mélyére merülhessenek az értékes anyag után kutatva. A tenger békés felszíne alatt csendes háborút vívnak ennek az új, instabil technológiának a segítségével.
A legkiválóbb tisztek egy csapatának tagjaiként az egyik legkorszerűbb tengeralattjáróért feleltek. Az ellenfél legyőzéséhez együtt kell működnötök csapattársaitokkal. Csak a legjobb kommunikációval rendelkező, legjobban együttműködő csapat élheti túl a találkozást...
A Captain Sonar-ban két csapat játszik egymás ellen, és csapaton belül kell feladatát ügyesen összehangolnia. Körökre osztottan vagy valós időben is játszható.
Egy mindenkiért, mindenki egyért!
"Tudom hol vannak, kapitány! Tudom, hol vannak!"- hadarja a lokátoros."Északnak fognak fordulni.""ÉSZAK!"- hangzik fel a túloldalról. Mire a kapitány rendelkezik:"Meglőjük őket. Első tiszt, be van töltve a torpedó? - Igen, kapitány!"- majd a mérnökhöz fordul:"Működik a fegyverrendszer?" "Igen, kapitány!" "ÁLLJ! Lövünk."A lokátoros megadta a koordinátákat. Telitalálat.
A történet szerint 2048-at írunk. Új gazdasági háború dúl. A ritkaföldfémek kulcsfontosságú szerephez jutottak az új, fejlettebb gépek építése során, és ezért az egész világon meghatározó gazdasági tényezővé váltak. A legújabb tengeralattjáró-prototípusokat magáncégek fegyverzik fel, hogy az óceán mélyére merülhessenek az értékes anyag után kutatva satöbbi. Lényeg a lényeg:
merülünk, lövünk, próbáljuk elérni, hogy minket ne találjanak el.
Egy újabb torpedó? Ó, bőven több annál!
A Captain Sonar csapatjáték. A hatalmas paraván (két, 115 centi hosszú darab egymás mellett) két oldalán a két tengeralattjáró legénysége: a lokátoros, a kapitány, az első tiszt és a mérnök. (Nyugalom, a játék játszható nyolcnál kevesebb játékossal és két és fél méter hosszú asztal nélkül is!)
A kapitány adja meg az irányt, az első tiszt kezeli a különböző fegyverrendszereket és a tengeralattjáró eszközeit, a mérnök arra ügyel, hogy a rendszerek lehetőleg ne hibásodjanak meg, a lokátoros pedig vadul kagylózza az ellenfél kapitányát, és próbálja meghatározni az ellenfél pozícióját. Bizony, nem csak úgy vaktában lövöldözünk, meg aztán a fegyverrendszernek is rendben kell lennie, a torpedót is be kell tölteni, nem lehet úgy köpködni, mint a meggymagot.
Mindenki a helyére!
A kapitány előtt egy térkép hever. Amikor megadja az irányt, ezen a térképen jelöli a tengeralattjáró útját, egy egységet az adott irányba. A lokátoros előtt ugyancsak ott a térkép, rajta egy átlátszó plexilap. Ő ezen jelöli, hogy az ellenfél épp melyik irányba haladt. Mivel a pálya sosem teljesen üres - néhány sziget itt-ott akadályozza a tengeralattjárók szabad kóválygását -, manőverezni kell, így a tengeralattjáró által leírt minta előbb-utóbb láttatni fogja, merre is vannak éppen. Ha a lokátoros ügyes, akkor inkább előbb, mint utóbb.
A kapitány táblája
Az első tiszt előtt ott a tengeralattjáró teljes eszközkészlete: torpedó, akna (támadáshoz), drón és szonár (az ellenfél hatékony felkutatásához), valamint a lopakodó üzemmód és egy speciális műszer, ami forgatókönyvenként változik. A dobozban öt különböző térképet találtok, mindegyikhez egy-egy forgatókönyv tartozik. Az egyes forgatókönyvek nem egyszer játszósak.
Az első tiszt táblája
Amikor a kapitány kiadja az irányt, az első tiszt egy tetszőleges eszközön tölt egy egységnyit, ezzel közelebb hozva őket ahhoz, hogy aktiválásra készen álljanak. A mérnök pedig ugyanekkor ikszel egyet a tengeralattjáró áramkörein. Ezek bizonyos kombinációban elromlanak, amitől a hajó sérül, más kombinációban megjavulnak. De az egyes rendszerek már egy iksztől is leállnak, így a mérnöknek okosan kell egyensúlyoznia, hogy a megfelelő rendszereket a megfelelő pillanatban aktiválni lehessen, ugyanakkor a jármű se tegye fel a kezét egyhamar.
A mérnök táblája
A sikerhez mindenkire szükség van. Nincs olyan, hogy ki a fontosabb. Mindenkinek koncentrálnia kell a maga területére, persze az összhang is kiemelten fontos: ha a lokátoros tudja, merre van az ellenfél, a kapitány vagy szonárt fog kérni, hogy ellenőrizze (akkor a szonár be kell, hogy legyen töltve az első tiszt által, a zöld rendszernek működnie kell, mert ide tartozik a szonár - ez a mérnök felelőssége), vagy lőni fog (ekkor pedig torpedó kell és a piros rendszernek kell működnie). Senki sem dőlhet hátra, hogy majd a többiek megoldják.
Három, kettő, egy - IDŐ!
A Captain Sonar játszható körökre osztottan vagy valós időben. Az igazi ízét persze az utóbbi esetben adja ki. A versenyfutás az idővel, a káosz, ami akkor jelentkezik, amikor az ellenfél lő, mi meg azt sem tudjuk, merre vannak vagy mihez fogjunk egyáltalán - dicsőségesebb esetben ugyanez fordítva. A játékosoknak villámgyorsan kell döntéseket hozniuk, a lokátoros folyamatosan figyel, mert nem szalaszthat el egyetlen irányt sem, közben persze a kapitánnyal is kell kommunikálnia. A fejetlen kapkodás süllyedéshez vezet, így a legénységnek meg kell őriznie a hidegvérét, és koncentrálnia kell. A feszültség hullámai szorult helyzetekben így is magasra csapnak, és a játékosok valóban érzik azt a bizonyos "egy mindenkiért, mindenki egyért" érzést. Mert csak egymásra számíthatnak.
2 készlet a 12 szereplapból
Minden csapatnak:
- 1 elsőtiszt-lap
- 1 mérnöklap
- 5 kapitánylap (minden küldetéshez egy)
- 5 lokátoroslap (minden küldetéshez egy)
- 2 átlátszó lap a lokátorosoknak
- 8 letörölhető filctoll
- 2 paraván
- Játékosok száma 2-8 fő
- Játékidő kb 45-60 perc
Paraméterek
Életkor | 14 |
Típus | Stratégiai |
Játékidő | Hosszú (30-60 perc) |
Maximum Játékosszám | 8 |
Minimum Játékosszám | 2 |
Nyelv | Magyar |
Garancia | 1 év |