Leírás
A British Aerospace (ma BAE) Hawk egy korabeli brit sugárhajtású kiképző- és könnyű vadászrepülőgép, alacsony szárnyú konfigurációban. A prototípust egyetlen Rolls-Royce Adour Mk 951 hajtóművel hajtották, és 1974-ben repült. A sorozatgyártás során, amely 1974-ben kezdődött és a mai napig tart, több mint 900 példány készült ebből a repülőgépből. A T1A változat fegyverzete egyetlen 30 mm-es ADEN ágyúból, négy AIM-9 vagy AIM-132 rakétából és legfeljebb 680 kg bombából áll.
A BAE Hawkot a Folland Gnat utódjaként fejlesztették ki, mint a RAF elsődleges gépét a fejlett vadászpilóták kiképzéséhez. A gép nagyon sikeresnek bizonyult: jó teljesítményt, nagy megbízhatóságot és nagyfokú manőverezőképességet nyújtott. Ez lett a RAF "Red Arrows" műrepülőcsapatának egyik alapgépe is. A sorozatgyártás során a RAF számára két alapváltozatot készítettek ebből a repülőgépből. Az elsőt, amely egyben az első sorozatgyártású is volt, Hawk T1 néven emlegették. Később kifejlesztették a Hawk T1A változatát, hogy könnyű vadászgépként felváltja a hosszú ideig használt Hawker Hunter repülőgépeket. Ezt a gépet úgy alakították át, hogy alulcsapott fegyverzetet hordozzon, valamint egy ADEN-ágyút szereltek rá. A BAE Hawk gyártási engedélyét az USA-nak is eladták, ahol T-45 Goshawk néven állt szolgálatba. Ez a változat jelentősen különbözött az eredetitől, például más motorok, más repüléstechnika és a hajótest méretének megváltoztatása révén. A BAE Hawk számos más külföldi megrendelőhöz is eljutott, többek között Ausztráliába, Finnországba, Indiába és Kanadába: Ausztrália, Finnország, India vagy Kanada.
Szükséges festékek: 302, 314, 371, 45, 57, 79, 9, 90, 91, 99,
Paraméterek
Anyaga | Műanyag |
Kategória | Harci-repülők |
Festést - ragasztást igényel | Igen |
Szükséges festékek | 302, 314, 371, 45, 57, 79, 9, 90, 91, 99, |
Alkatrészek száma | 90 db |
Hossz | 161 mm |